ΚΟΣΜΟΣ

kep20160615.jpgΟ kepler-1647 b, ο μεγαλύτερος μέχρι τώρα εξωπλανήτης ο οποίος περιστρέφεται γύρω από δύο ήλιους!

Αν ρίξουμε μια ματιά προς τον αστερισμό του Κύκνου, τότε σίγουρα θα κοιτάζουμε προς την κατεύθυνση του μεγαλύτερου πλανήτη που έχει ανακαλυφθεί ως τώρα να κινείται γύρω από ένα διπλό αστρικό σύστημα.

Οπωσδήποτε το φως του είναι πολύ αχνό για να τον δούμε με γυμνό μάτι, όμως μια ομάδα με επικεφαλής αστρονόμους της NASA από το διαστημικό κέντρο πτήσεων στο Γκρίνμπελτ του Μέριλαντ και του Πανεπιστημίου του Σαν Ντιέγκο (SDSU) στην Καλιφόρνια, με τη χρήση του διαστημικού τηλεσκοπίου kepler της NASA, κατόρθωσαν να ανακαλύψουν το νέο πλανήτη, με την ονομασία πλέον kepler-1647 b.
Η ανακάλυψη ανακοινώθηκε αυτή την εβδομάδα στο Σαν Ντιέγκο, σε συνεδρίαση της Αμερικανικής αστρονομικής κοινότητας. Η έρευνα έγινε αποδεκτή για δημοσίευση στο Astrophysical Journal από τον
μεταδιδακτορικό συνεργάτη της NASA Βέσελιν Κοστόφ, ως επικεφαλή συγγραφέα.
Ο Kepler-1647 είναι 3,700 έτη φωτός μακριά από τη γή με ηλικία περίπου 4.4 δισεκατομμυρίων ετών, περίπου την ίδια ηλικία με της γης.

Τα αστέρια γύρω από τα οποία περιστρέφεται ο νέος πλανήτης, είναι παρόμοια με τον ήλιο, με το ένα να είναι ελαφρώς μεγαλύτερο και το άλλο ελαφρώς μικρότερο από το δικό μας αστέρι. Ο πλανήτης έχει μάζα και ακτίνα σχεδόν παρόμοια με του Δία, γεγονός που τον καθιστά τον μεγαλύτερο πλανήτη που βρέθηκε ποτέ να περιστρέφεται γύρω από δύο άστρα.

ΠΗΓΗ: nasa.gov-eam.gr